Donderdag 25 april - Reisverslag uit Shangdong, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Donderdag 25 april - Reisverslag uit Shangdong, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Donderdag 25 april

Door: Thijn

29 April 2019 | China, Shangdong

Het is weer ochtend we gaan kleren aan doen tandenpoetsen en inpakken want we gaan naar een Park met veel waterbronnen. Eerst naar de lobby daar stond onze nieuwe gids (Evan.. of zoiets), Missy ging ook mee. We gingen met de bus naar een park toen we daar aan kwamen zagen we allemaal oude rotsen die iets betekende maar dat heb ik niet verstaan. Op veel plekken in dit park zie je vijvers die allemaal waterbronnen zijn. Het water komt via de bodem uit de bergen, maar omdat hier in de stad hard gesteente is, komt het water hier naar boven borrelen. Eind van de zomer staat het water hier nog veel hoger en borrelt het nog meer omhoog. Dat heb ik op foto´s kunnen zien.
Mama ging halverwege met een taxi terug naar het hotel omdat zij ziek was, zij had veel last van haar darmen.
Na het park gingen wij met de bus naar een ander park, daar zagen wij na een stuk lopen een heel grote, dikke Boeddha die met gouden verf was beschilderd. Achter de Boeddha zagen wij een soort van tekeningen die van steen waren gemaakt.
We liepen verder de berg op, een deel via een weg en het laatste deel via een trap, van stenen en soms van hout. Ik had wel een beetje hoogtevrees maar liep wel door naar de top. Bovenaan was een mooi uitzicht en hebben we foto´s gemaakt. We gingen via de andere kant naar beneden via grote rotsblokken en later weer via een grote trap. Onderweg kwamen we Cato en de moeder van Tom weer tegen die bij een tempel waren gebleven.
O ja, ik moest nog naar het toilet maar dat kan je beter niet doen…
Om 17:00 uur waren we weer terug in het hotel.
´s Avonds bij Mc Donalds gegeten, kon mama ook wat eten en de rest was er ook blij mee.