Woensdag 1 mei - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Woensdag 1 mei - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 mei

Door: Thijn

01 Mei 2019 | China, Zhangjiajie

´s Ochtends eerst ontbeten, alles was precies uitgeteld. Voor iedereen 1 tomaatje, 1 iets wat op een broodje lijkt, 1 stukje fruit etc. Niet veel maar net genoeg. De warme melk hebben we maar laten staan en de meegebrachte oploskoffie komt nu goed van pas.
Iemand van het hotel brengt ons naar 1 van de ingangen van het National park. We passen niet allemaal in het kleine busje, dus hij moest 2 keer rijden. De ingang was dichtbij, nog geen 2 minuten rijden. George onze gids koopt de toegangspassen voor het park, bij het naar binnen gaan moeten we onze vingerafdruk geven. Het is een enorm groot park dus we gaan direct weer een bus in. Na een tijdje rijden de bus weer uit en overgestapt naar een andere bus. Het zijn allemaal dezelfde bussen die veel mensen heen en weer rijden. Als we uit de bus stappen staan we onderaan hoge smalle puntige bergen. Prachtig, op de foto´s die we maken kan je dat niet heel goed zien. Weer koopt onze gids kaartjes nu om de lift te nemen die tegen een steile wand aan is gebouwd. We lopen eerst een berg in en stappen dan de lift in, we gaan omhoog. Al heel snel zijn we uit de berg en zien we de andere bergen en waar we net uit de bus zijn gestapt. We zijn wel met z´n 15-en in de lift dus het is moeilijk foto´s te maken. Boven aangekomen hebben we moot uitzicht over het gebied.
We zijn nu aangekomen op een soort plateau. We lopen over wandelpaden en genieten van het mooie uitzicht. Het is mooi weer, lekker warm en lopen over verschillende trappen. Maken foto´s op verschillende uitkijkposten, af en toe wel dringen geblazen.
Het is weer etenstijd. De meesten van ons zijn blij dat hier boven een McDonalds is. George heeft een tafel binnen gereserveerd maar het is zo mooi weer dat we buiten onder de parasols gaan zitten. IJsje toe en weer verder. Met de kabelbaan gaan we terug naar beneden, tussen de steile bergen door. Papa denkt een video opname te maken maar halverwege komt hij erachter dan de videocamera niet opneemt, balen, maar gelukkig hebben we nog een stukje film van de 2-de helft.
Weer de bus in, we rijden nu naar de glazen brug. Het is ongeveer 40 minuten rijden. Het is nu rond 15:30 uur en we moeten op meerdere plekken in wachtrijen staan. Uiteindelijk gaat het nog best snel want na ongeveer een half uur lopen we met een soort sloffen over onze schoenen heen al op de glazen brug. De brug hangt tussen 2 bergentoppen. Het lijkt dat de hoogtevrees van Thijn minder wordt want hij kan er gewoon overheen lopen. Aan het begin van de brug loopt je niet alleen over glazenplaten maar ook over stukken staal. Het staal wordt minder hoe meer je bij het midden van de brug komt. Iedereen op de brug is druk met foto´s maken, veel mensen gaan op hun rug liggen op de glazenplaten en maken dan een foto, wij ook.
Terug met de bus naar de stad Zhangjiaje vlakbij ons hotel, het heeft een toeristisch centrum. George regelt in een restaurant een grote kamer met grote ronde tafel. Na het eten is het donker en zien we de vele lichtjes van restaurants en uitgaansgelegenheden. We lopen even rond, morgenmiddag gaan we hier weer naar toe om souvenirs te kopen. Het is inmiddels 21:00 uur, we willen terug naar het hotel maar de bus komt niet. Nadat George een paar telefoontjes heeft gepleegd komt de bus uiteindelijk na 3 kwartier toch en kunnen we naar het hotel.