Dinsdag 23 april - Reisverslag uit Shangdong, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 april - Reisverslag uit Shangdong, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 april

Door: Thijn

25 April 2019 | China, Shangdong

Vroeg op, om 06:30 uur aan het ontbijt. Eigenlijk kan je pas vanaf 07:00 uur ontbijten maar papa vraagt het vriendelijk en dan mogen we toch. We zijn de enige, lekker rustig bij het buffet, niet alles staat er maar voor ons is er genoeg keus.
Morris is weer beter en komt ons ophalen. Er staat een bus die ons naar het treinstation brengt.
Het lijkt wel een luchthaven, heel groot, veel mensen en allemaal controles. Onze koffer worden 2 keer gescand en spuitbussen (ontvlambare) mogen niet mee. Sinds de aanslag in Sri Lanka mogen dit soort spullen niet meer mee in de trein. Papa zijn deo en scheerschuim moeten uit de koffer.
Na een half uur wachten kunnen we door de laatste controle voordat we het perron op mogen en onze stoelen zoeken in rijtuig 3 van de hogesnelheidstrein.
We gaan met 305 km per uur richting Jianxi. 4 uur ging sneller voorbij dan eerst gedacht.
Op het treinstation van Jianxi stond onze gids Missy al op ons te wachten. Met de bus ging we naar ons hotel, een ritje van 45 minuten. Onderweg zag ik mooie dingen als bijvoorbeeld een bloementuin en hoge gebouwen. Onderweg leek het alsof we geflitst werden door camera´s die boven de weg hingen. Uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel. De lobby was heel groot, breed en hoog met veel hardsteen. Inchecken bij de balie, papa moest weer wat regelen omdat ze 2 kamers voor ons hadden gereserveerd waarbij we niet allemaal op 1 kamer konden slapen. Uiteindelijk naar onze suite waar 2 extra bedden in worden geplaatst. De suite heeft een ruime woon- en ruim slaapgedeelte. Het is alweer 16:30 uur. De gids leidt ons naar een supermarkt waar we snel wat koeken, chips en drinken kopen. Ook lopen we langs een groot plein met fontein en mooie struiken. `s Avonds wordt hier tussen 20:00 – 20:30 uur een lichtshow vertoond, gaan we vast deze week even kijken.
En toen gingen bij een hot pot restaurant eten. Toen we binnen kwamen werden we van alle kanten begroet omdat we toeristen waren en daar komen niet veel toeristen. De kinderen gingen apart zitten van hun ouders omdat we cool zijn. Toen we gingen zitten werd er gelijk voor ons gezorgd. De gids had een iPad vast omdat we mochten kiezen wat je wil drinken. Ik vroeg of ze Fanta hadden maar dat hadden ze weer niet. We kregen veel te eten misschien wel teveel. Ik wilde één komkommer pakken toen er een ober naar me kwam en ze pakte er ineens twee komkommers. Ze legde de komkommers zomaar op mijn bord. Ik zij bij de eerste komkommer in het Engels ´nee´ want ik wilde niet meer maar uit eindelijk heb ik ze alle drie opgegeten. Bij onze tafel werd er een soort van bami ´geslingerd´ met een soort van dans. Het gekke was deze soort van bami bleef gewoon aan elkaar zitten. Daarna deed hij de soort van bami in de hot pot om te garen. Toen we het hadden opgeschept voerde een ober Cato als een baby. De eerste keer vond ze het raar maar na een tijdje deed ze het weer en toen moest Cato huilen. En toen gingen we weer naar het hotel. Morgenochtend gaan we 9:30 uur de stad in om te kijken naar het dagelijkse leven van een normale Chinees, wat hij doet in het dagelijkse leven (we gaat er niet één volgen hoor!). Tom gaat met zijn ouders naar zijn kindertehuis.