Maandag 22 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Maandag 22 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Maandag 22 april

Door: Thijn

24 April 2019 | China, Sjanghai

09:15 uur is onze gids er nog niet, er staat ineens voor ons een andere gids in de lobby. Hij heet Alex en zal vandaag onze gids zijn omdat Morris ziek is.
Het regent vandaag en we willen iets doen waar we binnen en droog zijn. Het wordt het ´Ocean Aquarium´. We gaan weer met de metro, dat gaat lekker snel. Het laatste stuk lopen (we lopen wat af hier in Shanghai). We zijn niet de enige want we zien heel veel schoolkinderen in uniform die een dagje uit hebben. We zien mooie vissen, grote en kleine, dikke en dunne, alle kleuren. We lopen ook door een glazen tunnel van 150 meter lang waar de haaien en roggen over ons heen zwemmen.
Na bijna 2 uur staan we weer buiten en willen wat drinken. Onze gids stelt voor om naar Starbucks te gaan. Ik krijg koude koffie met ijsblokjes, dat valt tegen. Gelukkig krijg ik daarna iets anders met ijs en caramel. Deze Starbucks zit naast de televisietoren, omdat het mistig is kan je er maar een klein deel van zien. Gelukkig hebben we zaterdag al direct hier foto´s van kunnen maken.
We lopen door naar centrum voor een korte eenvoudige lunch, dat was in ieder geval de opdracht aan de gids. We zitten in een aparte kamer met de bekende ronde tafel. Hebben jullie al vaker foto´s van gezien.
We nemen de bus naar de HuangPu rivier voor een boottocht langs de Bunch. Vandaag is het zo vochtig dat we het grootste deel van de hoge gebouwen niet te zien zijn. Als het mooi weer was geweest zouden we in het hoogste gebouw van Shanghai (de Shanghai Tower) naar het uitkijkpunt zijn gegaan. De boot maakt een ´rondje´ van 1 uur, een half uur heen, draaien op de rivier en weer een half uur terug.
Lopend terug richting hotel, nu in de Old City gegeten. Het restaurant had geen toilet, we moesten naar het openbare toilet een straat verder. Gelukkig hadden we nog niet gegeten anders was ons eten er vast direct weer uitgekomen waar het erin was gegaan. Verdere details schrijven we maar niet op.
Voor een ijsje nog even langs McDonalds en daarna terug naar het hotel om de koffers klaar te maken omdat we morgenochtend om 07:15 uur alweer worden opgehaald om met de trein naar Jinan te gaan waar Tom vandaan komt.