Zondag 21 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Zondag 21 april - Reisverslag uit Sjanghai, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Zondag 21 april

Door: Thijn

24 April 2019 | China, Sjanghai

Vanochtend weer een lekker ontbijt in het hotel. Chocolade broodjes, croissants, gebakken eitjes, yoghurt en een soort van taartjes.
Na het ontbijt gaan we om 09:15 uur lopend naar de Old City. Oude Chinese huizen blijken 50-60 jaar gelden te zijn gebouwd, wel op de plek waar het ooit begonnen is. De old city is nu vooral voor de toeristen met veel winkeltjes en restaurants. Middenin een plein met een zigzag brug, very famous. Morris onze gids wil met ons een oud park is maar dat willen we niet, ook willen we niet shoppen. We vragen waar we naar toe kunnen om het dagelijkse leven van de Chinezen te kunnen zien.
We nemen de metro naar een grote winkelstraat om een step voor Tom te kopen. Het is druk in de metro en warm, we zijn er snel want de eerste halte moeten we alweer uit de metro.
Vervolgens lopen we naar ´Peoples square´, een plein tussen een museum en het stadhuis is. Er wordt aan de weg gewerkt en er staat een afscheiding, we zien helaas dus niet veel van het plein.
We lopen door naar de bekende ´Franse wijk´ waar de Fransen ooit woonden. Het is een wijk met oude Frans ogende huizen, ook hier veel restaurants en vooral westerlingen.
We gaan lunchen in een local restaurant. We zitten in 2 aparte kamers gescheiden door een houten wand waar we doorheen kunnen kijken. De kinderen in de ene kamer, onze ouders in de andere.
We eten best lekker, de rijst en de noedels vinden wij vooral lekker.
Na de lunch lopen we een Confucius Tempel. Er is ook een vijver met vissen en schildpadden. Het regent inmiddels dus de paraplus gebruiken we.
Terug in het hotel gaat Flore skypen met Roos en ik daarna met Sophie. Leuk om even te vertellen wat we hebben gedaan en te horen hoe het in Nederland is.
´s avonds hebben we gegeten in het restaurant naast het hotel. Wij als kinderen zaten apart aan een hoge tafel met een soort van barkrukken. Lekker hamburgers gegeten met voetbal op een groot tv-scherm. Ook spelletjes op de telefoon totdat onze ouders ook klaar waren.
Terug op de hotelkamer en snel naar bed.