Zondag 28 april - Reisverslag uit Hengyang, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu Zondag 28 april - Reisverslag uit Hengyang, China van wanggoesnl - WaarBenJij.nu

Zondag 28 april

Door: Thijn

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2019 | China, Hengyang

Vandaag zijn we eerst naar een park geweest omdat de winkels nog niet open waren. Toen we het park in liepen stonden er allemaal kleine kinderen te dansen op muziek. Op zondag gaan sommige kinderen ook naar school. Hun ouders vinden dat belangrijk en dat is misschien de enige manier waarop zij later een goede baan kunnen krijgen.
In het park was een grote vijver, Tom, Flore, Cheng, Pu en ik gingen in een elektrisch bootje rondvaren. Het bootje ging helaas niet zo hard. Toen ik eindelijk achter het stuur mocht zitten ging ik een paar leuke rondjes varen. Tom voer bijna tegen waterplanten aan, ik zette de motor op ´stop´ en stuurde naar de andere kant. Hierna liepen we verder in het park en was er een soort van kermis. Helaas vond ik geen attractie leuk, de ene was te eng en de andere waren te kinderachtig. De andere kinderen ging wel in 2 attracties.
We liepen door en uiteindelijk weer de bus in om naar een winkelstraat te gaan. We wilden souvenirs kopen maar dat was nog best moeilijk. Hengyang is niet een oude stad en er komen niet veel toeristen naar toe. Uiteindelijk vonden we 1 winkel waar we wat hebben kunnen kopen. Ook een kubus voor Cato en voor mij. Ook kochten we pennen en schriften voor het kindertehuis.
Toen gingen we maar weer eens lunchen. We aten van alles wat, Chinees maar ook pizza´s met kaas. De pizza in China smaakt heel anders dan in Nederland.
Na de lunch gingen we weer naar die winkel met souvenirs omdat de anderen ook iets wilden kopen en Flore wilde ook een kubus (en een tasje). Onderweg zagen we een meneer midden op de stoep liggen, op zijn buik en 1 been onder zijn buik. Hij was gehandicapt en vroeg om geld. Eigenlijk wilde ik hem wat geven maar hij was best dik dus eten had hij vast genoeg.
Terug in het hotel gingen we terug op de kamer. Tom kwam bij ons spelen en 6 gingen naar een massage, papa ook. Ik deed met Tom spelletjes op de iPad en later Set (een kaartspel).
Toen papa terug was vertelde hij hoe de massage was. Er had een mevrouw op zijn rug gelopen en ook op haar knieën op zijn rug tot aan zijn nek gelopen. Papa vertelde dat het af en toe wel pijn deed maar ook lekker was.
Eerst nog naar de supermarkt om een aantal pakken luiers voor het kindertehuis te kopen. Morgen gaan we daarnaartoe en onze gids Maxine heeft gevraagd was zij nodig hadden. Morgenochtend 09:30 uur verzamelen in de lobby om naar het kindertehuis te gaan. Is ongeveer 10 – 20 minuten rijden. Op de kamer hebben we nog een paar vragen opgeschreven die we morgen willen stellen als bijvoorbeeld waar heb ik geslapen, waar ben ik ten vondeling gelegd en wat at ik toen omdat ik niet heel zwaar was.
Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hengyang

Het avontuur in China

China reis Thijn

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2019

Vrijdag 3 mei en zaterdag 4 mei

02 Mei 2019

Donderdag 2 mei

01 Mei 2019

Woensdag 1 mei

30 April 2019

Dinsdag 30 april

29 April 2019

Maandag 29 april

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 14487

Voorgaande reizen:

19 April 2019 - 04 Mei 2019

Het avontuur in China

28 Oktober 2009 - 17 November 2009

wanggoesnl

Landen bezocht: